Ce este Dropshipping-ul?

Dropshippingul este metoda de intermediere prin care un magazin online pune la dispoziția clienților produse din alte magazine.

Este modalitatea de vânzare prin care un magazin online vinde o varietate de produse, fără a deține stoc fizic pe acestea. Livrările se vor face din depozitul furnizorului. Astfel, produsele nu se mai opresc în recepția magazinului online, iar comerciantul nu mai este nevoit să le manevreze și să gestioneze stocurile înainte de a le trimite mai departe clientului.

Un sistem mai simplu de dropshipping, care merge implementat la început, este acela în care comenzile sunt transferate la furnizor. Clientul final nu știe de existența furnizorului și a sistemului prin care îi este livrată comanda.

Pentru a putea întreprinde dropshipping legal, acesta trebuie să îmbrace o formă juridică care să permită posibilitatea vânzării pe internet.

Dacă alegeți forma de organizare de Societate cu Răspundere Limitată, deși are impozitarea mai avantajoasă, va trebui să asteptați sfârșitul primului an de activitate pentru a vă bucura de profitul obtinut.

Forma de organizare de PFA în acest moment este considerată dezavantajoasă din punct de vedere al impozitării, și manageriat în mod eronat vă poate lăsa fără întreaga avere personală.

Fiecare dintre cele doua forme de organizare juridică are avantaje și dezavantaje, însă ce ar trebui să aibă în vedere un antreprenor la început de drum atunci când face alegerea? Cel mai important aspect de care trebuie să țineți cont este activitatea pe care urmează o desfășurați și, imediat după aceasta, volumul estimat al activității.

Avantajele sunt multiple, cum ar fi:

-nu trebuie să investiți în stocuri, logistică, depozit, etc;

– aveți nevoie doar de un contract cu o firmă de curierat;

– în cazul în care aveți doar magazin on-line, fără punct de lucru direct cu clienții, nu aveți nevoie de casă de marcat;

– există o varietate foarte mare de furnizori și branduri care lucrează în acest sistem;

În același timp, dropshippingul are și câteva dezavantaje, pe care trebuie să le enunțăm pentru o imagine completă și corectă:

– Acuratețea stocurilor. Gestionând un număr foarte mare de produse, apar destul de des erori privind stocurile. Fie din cauza furnizorului care nu și-a actualizat corect în sistem, fie din cauza că nu ați actualizat la timp sau corect, situații în care un produs apare pe site-ul Dvs cu stoc să nu se regasească fizic și la furnizor vor fi destule. În aceste situații, intervine talentul Dvs de vânzător pentru a comuta clientul către un produs similar.

– Erorile de livrare. Dupa cum am precizat, produsele pleacă din depozitele furnizorului, deci Dvs nu aveti cum sa verificați condițiile de livrare și nici să vă asigurați că acel produs este conform. Pot să apară cazuri când este expediat, dintr-o eroare, un produs deteriorat. În acest caz clientul cu siguranță va dori să îl facă retur. Având în vedere că produsul nu a fost trimis greșit de Dvs, ci de furnizorul Dvs, costurile de retur vor fi suportate de acesta din urmă, însă acest transfer se va desfășura tot prin firma Dvs de curierat.

– Cum furnizorul este cel care suportă costurile legate de depozitare, finanțarea mărfii, etc, este normal ca marja Dvs. de profit să fie una mai mică decât în cazul în care ați fi fost Dvs proprietarul stocului.

– Sunt frecvente cazurile în care aveți o comandă compusă din mai multe produse livrate de furnizori diferiți. În acest caz, trebuie să aveți o strategie de livrare bine pusă la punct.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *